K-ruokakaupat ja Koripalloliitto yhteistyöhön vuonna 2015

K-ruokakaupat ja Koripalloliitto ovat solmineet yhteistyösopimuksen, joka kattaa nuorten koripallomaajoukkueiden sekä Koripalloliiton lasten ja nuorten joukkueiden toiminnan kumppanina toimimisen.

Yhteistyön keskipisteenä ovat lapset ja nuoret ja se antaa paikallisille koripalloseuroille uusia työvälineitä toiminnan kehittämiseen. Samalla Koripalloliitto tuo miesten maajoukkueen eli ”Susijengin” edesottamuksien myötä vahvaan asemaan nousseen susi-brändin koripalloseurojen käyttöön.

- Suomalainen koripallo elää mahtavaa aikaa ja tuore yhteistyö K-ruokakauppojen kanssa on jälleen yksi merkittävä askel eteenpäin. Olemme suunnattoman iloisia siitä, että Keskon kokoinen toimija jakaa kanssamme samaa arvopohjaa ja haluaa olla lisäämässä liikettä sekä olla sijoittamassa tulevaisuuteen – lapsiin ja nuoriin, kommentoi Koripalloliiton toiminnanjohtaja Vesa Walldén.

Koripalloliitto, koripalloseurat ja paikalliset K-ruokakaupat tulevat järjestämään vuoden 2015 aikana alakouluikäisille muun muassa koripallotapahtumia sekä Pikkusudet-koriskouluja ympäri Suomen. Tavoitteena on edistää lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia ja kannustaa nuoria liikkumaan.

- Olemme erittäin innoissamme tästä alkavasta yhteistyöstä. Paikallinen K-ruokakauppias on monille harrastus- ja hyväntekeväisyystoimijoille tärkeä yhteistyökumppani jo nyt, joten laajemman yhteistyön solmiminen tuntui luontevalta, kertoo Ruokakeskon tavarakaupan johtaja Ari Akseli.

Yhteistyö tukee Keskon vastuullisuustyön tavoitteita sekä periaatetta olla mukana ensisijaisesti sellaisissa hankkeissa, jotka liittyvät lapsiperheiden arkeen ja hyvinvointiin. Mukana ovat kaikki K-ruokakauppaketjut sekä Pirkka. Yhteistyössä näkyy lisäksi K-ruokakauppojen suomalaisen työn puolesta käynnissä olevan kampanjan Sinivalkoinen jalanjälki -tunnus.