Huolto ja takuu

Perehdy käyttöohjeeseen huolellisesti ja varmista, että tuote on oikein asennettu ja sen asetukset vastaavat käyttötarkoitusta. Näin vältyt turhilta huolloilta. Usein tuotteeseen liittyvät ongelmat selviävät merkkikohtaisen tuen ohjeiden avulla. Valmistajien kotisivuilta löytyy lisäksi ohjeistusta tuotteiden käytössä ja ratkaisuja ongelmatilanteisiin.

Yleisimpien merkkien ja valmistajien huoltoliikkeiden ja tukipalveluiden yhteystiedot on lueteltu alla. Löydät ne useimmiten myös tuotteen mukana tulevasta käyttöohjeesta tai valmistajan kotisivuilta.

Ota huoltoasioissa aina ensisijaisesti yhteyttä merkin valtuutettuun huoltoliikkeeseen. Voit ottaa yhteyttä laitteen myyneeseen K-citymarketiin tai K-citymarket Takuupalveluun puh. 01053 50205 (ma-pe 9-16, puhelun hinta 0,088 e/min, sis.alv) tai takuuhuolto@citymarket.fi

Mikäli toimitat itse laitteen huoltoon, varmista, että huolto on maahantuojan valtuuttama huoltoliike.

Tietokoneiden laiteviat

Valmistajan teknisestä tuesta saat nopeimmin apua ongelmiin sekä ohjeet mahdollisia huoltotoimenpiteitä varten. Ota tekniseen tukeen yhteyttä niin, että olet laitteen äärellä. Etsi valmiiksi laitteen sarjanumero, joka löytyy pöytäkoneissa keskusyksikön takaa ja kannettavissa tietokoneissa laitteen pohjasta.

Acer
Tekninen tuki puh. 09-8763574 (klo 10.00-17.00)

Apple 
Tekninen tuki puh. 0800-96372 (klo 9.00-20.00)

Asus
Tekninen tuki puh. 09-6937 9690 (klo 9.00-18.00)

Canon
Tuotetuki puh. 020 366 466 (arkisin klo 9.00-17.00)  ja osoitteessa www.canon.fi/asiakastuki 
JAS tekniikka Puh. 010 292 3000 (arkisin klo 8.00-18.00) tai osoitteessa  www.jastekniikka.fi 

Fujitsu-Siemens
Tekninen tuki puh. 0800 0 5979 (arkisin klo 8.00-18.00) tai kotipc@ts.fujitsu.com

 Finnsat
Tekninen tuki puh. 0600 1 3444 (arkisin klo 8.00-18.00)

HP
Tekninen tuki puh. 09 817 10 005

LG
Tekninen tuki puh. 0800 05454 (arkisin klo 8.00-18.00)

Lenovo
Think Pad tekninen tuki puh. 0800 14260 (arkisin klo 8.00-17.00)
Muiden tuotteiden tuki puh. 0800 94439 (arkisin klo 9.00-16.00)

Nintendo Wii ja pelikonsolit
Tuotetuki palvelee numerossa 020 163 0555 (arkisin klo 8.00-15.00) tai osoitteessa http://nintendo.fi/tuotetuki

Philips 
Televisiot puh 09 88 62 5040 (arkisin klo 9 – 18)
Viihde-elektroniikka puh 09 88 62 50 02(arkisin klo 9 – 18)
Kuluttajavalaisimet puh 00800 7445 4775 (arkisin klo 10 – 19)
Kaikki muut tuotteet puh 09 88 62 50 41 (arkisin klo 9 – 18) tai osoitteessa http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=fi&userCountry=fi

Samsung
Samsung tuki puh. 030 6227 515 (arkisin klo 8 – 19) tai osoitteessa http://www.samsung.com/fi/support
Huoltoliike Samsung ja Philips tuotteille:
InfoCare Workshop Oy puh. 010 574 5200 (arkisin klo 8.00–16) tai osoitteessa www.infocare.fi

Sony
Sony-tuotteiden tukinumerot ja huoltopalveluiden yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.sony.fi/support

 Nikon
Tuki palvelee puh. 020 758 9570 (klo 8.30-16.00) tai osoitteessa http://nikoneurope-fi.custhelp.com/app/answers/list 
Huoltoliike Nikon-tuotteille: JAS tekniikka Puh. 010 292 3000 (arkisin klo 8.00-16.00) tai osoitteessa www.jastekniikka.fi 

XBOX
Tukea saat osoitteessa https://support.xbox.com/fi-fi/contact-us

PlayStation
Tuotetuki palvelee arkisin klo 10 – 18 puh. 09 4245 0803 tai support@fi.playstation.com
Ota PlayStation-järjestelmäsi sarjanumero ylös ennen soittoa ja varmista, että pystyt tarvittaessa käyttämään järjestelmää puhelun aikana. Näin voimme vastata kysymyksiisi mahdollisimman nopeasti.

Kodinkoneet
Isojen kodinkoneiden (pesukoneet, jääkaapit ym.) huollot hoituvat merkkikohtaisesti maahantuojan valtuuttaman huoltoliikkeen kanssa. Ota yhteyttä lähimpään huoltoliikkeeseen ja sovi huoltoajasta. Huoltoliike tulee paikan päälle korjaamaan laitteen ja tarvittaessa hoitaa laitteen kuljetuksen huoltoon. Huoltoliikkeet löytyvät usein tuotteen käyttöohjeesta tai valmistajan kotisivuilta.

Erimielisyydet ja riitatilanteet

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.