Varpaat vauhtiin -kampanja ylitti tavoitteet

Procter & Gamble (P&G) ja Valtakunnallinen liikunta- ja urheiluorganisaatio (Valo) lahjoittavat yhteistyössä uusia liikuntavälineitä suomalaisille päiväkodeille. Lahjoitus on osa Valon Varpaat vauhtiin -kampanjaa, jolla pyritään lisäämään päiväkoti-ikäisten lasten jokapäiväistä liikuntaa ja vähentää istumiseen käytettyä aikaa.

1.-22.8.2016 välisenä aikana K-citymarketista ostetuista kampanjaan kuuluvista olympiatuotteista lahjoitettiin 5 eurosenttiä päiväkotien liikuntavälineiden hankintaa varten. Kampanjassa mukana olevat tuotemerkit olivat Always®, Ariel®, Braun®, Fairy®, Gillette®, Gillette Venus®, Head & Shoulders®, Lenor® ja Oral-B®.

Kuva: Esimerkkejä kampanjatuotteista

Varpaat vauhtiin -kampanjaan ilmoittautuneita päiväkoteja oli vuonna 2016 ennätyksellinen määrä ja mukana oli päiväkotien kautta yli 138.000 lasta ympäri Suomen. Kampanjassa olevia tuotteita myytiin K-citymarketeista yli puoli miljoonaa kappaletta ja lahjoitussummaksi saatiin yhteensä 25.233 euroa. Mukana olevien päiväkotien kesken arvotaan 105 laadukasta sisä- ja ulkoiluvälineitä sisältävää pakettia.

Kampanjan suosituimmat brändit TOP5 olivat:

  1. Fairy
  2. Ariel
  3. Always
  4. Oral-B
  5. Gillette

Riittävä liikunta tukee lasten kehitystä

Liikuntatottumukset alkavat muovautua jo noin 3-vuotiaana ja usein nämä lapsena opitut elämäntavat säilyvät aikuisikään asti. Riittävä liikunta ja aktiivinen elämäntapa auttavat lapsia kehittymään niin fyysisesti, henkisesti kuin sosiaalisestikin. Lahjoituksellaan Valo ja P&G haluavat edistää lasten liikuntatottumusten kehittymistä positiiviseen suuntaan.

- Olemme todella iloisia yhteistyöstä P&G:n kanssa. Päiväkodit kärsivät jatkuvasti kunnollisten liikuntavälineiden puutteesta, ja kaikki lasten liikuntaa vauhdittava apu otetaan ilomielin vastaan, Samuli Vasala Valosta sanoo.

- P&G:n toimintaa ohjaa halu parantaa ihmisen arkea, ja aktiivinen liikkuminen kuuluu olennaisesti lasten arkeen. Liikuntaseikkailu tekee tärkeää työtä lasten terveellisten elämäntapojen tukemiseksi, ja haluamme olla osaltamme mukana tässä työssä, P&G:n viestintäpäällikkö Ebba Wallmen sanoo.

P&G ja Valo lahjoittivat kouluille liikuntavälineitä samanlaisen lahjoitusyhteistyön tiimoilta vuonna 2014 Sotshin olympiakisojen yhteydessä.

P&G oli yksi Rion 2016 olympialaisten pääyhteistyökumppaneista. Rion olympialaisten aikana P&G-tuotemerkit tekivät myös yhteistyötä 21 maassa olympiaurheilijoiden ja heidän vanhempiensa kanssa heidän matkallaan Rion 2016 olympiakisoihin.

Procter & Gamblen tuotteita käytetään päivittäin noin kolme miljardia kertaa ympäri maailman. Yhtiöllä on yksi markkinoiden vahvimmista ja luotetuimmista tuoteperheistä, johon kuuluvat esimerkiksi Always®, Aussie®, Braun®, Fairy®, Gillette®, Head & Shoulders®, Oral-B®, Pampers® ja Pantene®. P&G toimii yli 80 maassa. Lisätietoa ja tuoreimmat uutiset P&G:stä ja sen tuotemerkeistä saat osoitteessa http://www.pg.com/fi_FI

P&G - vanhempien ylpeä sponsori

Tuoreimmat jutut

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.

Paras kauppakaveri aina mukanasi

Ajankohtaista

Nostolistauksessa ei ole tässä yhteydessä mitään listattavaa valituilla parametreillä.