Kaikkea hyvää Mifusta

Keskiviikko 27.09.2017 - klo 09.47 - Blogissa: Pala kakkua

Mikä sanonta löytyisi uusille erikoisille tuotteille, joita tänä päivänä tulee kauppojen hyllylle?

Uutuuksia tulee kovaa vauhtia ja osa ansaitsee vakituisen hyllypaikan kaupan hyllystä. Saadessani tuotenäytteet Valion Mifusta ajattelin, että nyt on sellaisen näköinen tuote, että se varmasti löytää paikkansa hyllystä ja sieltä kotikeittiön jääkaapista. Ulkonäöltään broilerin fileesuikaletta muistuttava Mifu-suikale on kypsää maitoproteiinia suikaleen muodossa, pakkaus on kooltaan 250 g. Väriltään se on vaaleaa. Paprikalla ja chilillä maustettu Mifu-suikale on taasen väriltään kauniin punertavaa. Mifu-suikaleet ovat kypsiä ja valmiita käytettäväksi sellaisenaan, mutta paistaminen pannulla antaa tuotteelle kauniin paistovärin.  Mifu sisältää runsaasti proteiinia, kalsiumia ja B12-vitamiinia.

Ensimmäinen Mifu-pakkaus tuli heti käytettyä; Zossu teki koulupäivän jälkeen Mifu-nuudeliwokkia. Nuudeleita, kasviksia ja maustamattomia Mifu-suikaleita. Ruoka oli oikein maittavaa. Harmi, ettei Zossu kirjoittanut reseptiä talteen. Mutta jos kokkailet vaikka Possuwokki sweet&sour –reseptillä, niin korvaa porsaan suikaleet Mifulla, niin varmasti onnistut. Voimakkaamman makuisen wokin saat, kun käytät paprika-chilimaustettua Mifua. Tai voit kokeilla Mifua kana-nuudelikeittoon niin, että korvaat broilerin suikaleet Mifulla!

Mutta pääsinpä itsekin kokeilemaan Mifua. Testasin tuotetta ihan vain paistamalla suikaleita pannulla ja kyytipoikana Valion uutta dippikastiketta: curry-jogurttidippiä. Niiiin hyvää! Ja helppoa ja hiukkasen erilaista!

Toinen, mutta kaikkinensa jo kolmas kosketus Mifuun tuli jälleen wokin muodossa. Mielenkiinnosta luin pakkausten reseptit ja niissä onkin oikein herkulliset reseptit. Innostuinkin tekemään helpon Mifu-kasviswokin iltapalaksi. Urheilevaa nuorisoa ajatellen, runsaasti proteiinia sisältävä ruoka.

Tällainen resepti siitä tuli:

Mifu-kasviswokki (3:lle)

1 rkl margariinia tai rypsiöljyä
1 rs (250g) Valio Mifu-suikaleita paprika-chili
1 punasipuli
1 punainen paprika
1 rs (250g) keltaisia kirsikkatomaatteja
suolaa ja rouhittua musta- tai viispippuria

lisäksi tuoretta timjamia hienonnettuna

Ruskista Mifu pannulla margariinissa. Lisää pannulle viipaloitu sipuli ja suikaloitu paprika. Jatka paistamista, kunnes kasvikset ovat hiukan pehmenneet. Lisää kirsikkatomaatit kokonaisena ja anna wokin paistua vielä hetki. Mausta suolalla ja rouhitulla pippurilla. Lisää vielä tuoretta timjamia hienonnettuna.

Kommentit: Helppo ruoka tehdä vaikka illalla treenien jälkeen. Voit syödä sen sellaisenaan tai vaikkapa riisin kanssa. Yllättää herkullisuudellaan! Olen niin yllättynyt, kuinka herkullista ruokaa Mifusta saa aikaan.

Moni saattaa epäröidä kokeilla uusia tuotteita, mutta voin sanoa, että tätä kannattaa kokeilla. Eikä Mifun käyttö ruoanlaitossa ole vaikeaa. Mifun rakenne ja maku yllättää positiivisesti. Tämän tarina jatkuu, sillä tässä on tuote, joka on kuin kotonaan kotikeittiössä. Kynnys ostaa uusi tuote uudelleen on siis matala….