Kingis tekee kingejä tekoja: tukee yhdessä K-Citymarketin kanssa syrjäytymisvaarassa olevia lapsia ja nuoria

Suomen suosituimpiin kuuluva jäätelöbrändi Kingis kannustaa kesän kampanjassaan nuoria arvostamaan erilaisuutta. Kampanjassa tunnetut tubettajat haastavat nuoret mukaan tekemään kingejä tekoja. Kingis haastoi mukaan myös K-Citymarketin ja yhteinen kingi tekomme on tukea syrjäytymisvaarassa olevien lasten ja nuorten koulunkäyntiä ja harrastamista. 

Kingis ja Citymarket lahjoittavat elokuussa jokaisesta myydystä Kingis-puikosta 5 senttiä Pelastakaa Lapset ry:lle syrjäytymisvaarassa olevien lasten ja nuorten koulunkäynnin ja harrastamisen tukemiseksi. Tuki kohdennetaan lapsille, joiden mahdollisuus jatkaa koulunkäyntiään tai osallistua harrastuksiinsa on uhattuna perheen vähävaraisuuden tai muiden sosiaalisten haasteiden vuoksi.

- Jokaisella lapsella on oltava mahdollisuus harrastaa ja kuulua ryhmään ja jokaisella nuorella on oltava mahdollisuus jatkaa toisen asteen opintojaan ilman taloudellisia esteitä oppimiselle. Tuemme nuorten tulevaisuuden haaveiden toteuttamista tarjoamalla oppimateriaali- ja harrastustukea silloin, kun perheen omat varat eivät siihen riitä. Olemme todella iloisia Kingis-yhteistyöstä, sillä ilman lahjoittajien tukea emme voisi auttaa vähävaraisia nuoria harrastamaan tai kouluttautumaan, sanoo Riitta Hyytinen, kotimaan ohjelman johtaja Pelastakaa Lapset ry:stä.

- Kingiksellä on suuri sydän ja mielestämme niin pitäisi olla kaikilla ihmisillä. Suureen sydämeen mahtuu ystävyyttä, rakkautta ja välittämistä. Haluamme viedä Kingiksen sanomaa konkreettisesti eteenpäin tukemalla Pelastakaa Lapset ry:n työtä lasten ja nuorten hyväksi. Olemme todella tyytyväisiä, että K-Citymarket lähti mukaan haasteeseemme, Kingiksen markkinointipäällikkö Juho Mikkonen toteaa.

Kingit teot ovat näkyneet koko kesän osana monikanavaista Kingis Pulssi -kampanjaa. Kampanjan lähettiläinä ovat mukana radiojuontaja, videobloggaaja Veronica ”Mariieveronica” Verho sekä videobloggaajat Sita Salminen, Mikael ”Mikirotta” Sundberg ja Ilari ”Ilaripro” Hakola. Kampanjan avasi omalla videollaan Sita Salminen.

- Joskus pienikin asia on voinut pelastaa mun päivän, ja siksi halusin lähteä kampanjaan mukaan ilahduttamaan tuntemattomia ihmisiä kivoilla post it -lapuilla. Kehut piristävät päivää - ja myös itseään pitää muistaa kehua! Sisäinen puhe vaikuttaa mielenmaisemaan, joten muista sanoa itsellesi kauniita asioita, Salminen toteaa.

Salmisen ja muiden tubettajien sisältöjä voi seurata osoitteessa kingis.fi tai #kingis #suurellasydämellä. Videoiden lisäksi kampanja näkyy ja kuuluu radiossa, digissä, tapahtumissa ja ulkomainonnassa, mutta myös Kingiksen uusittujen pakkausten ja jäätelötikkujen teksteissä, joista on jo tullut someilmiö.

Suurisydäminen Kingis-puikko tuli markkinoille jo vuonna 1980 ja oli aikansa suurin puikko – jätskipuikkojen kingi. Kingis on yhä suomalaisten suosikkeja ja myy vuosittain miljoonia kappaleita. Kingis valmistetaan Sipoossa suomalaisesta kermasta ja on avainlipputuote. ”Suurella sydämellä” on ollut Kingiksen slogan jo vuodesta 1990. Kingis Pulssia voi seurata osoitteessa kingis.fi. #kingis #suurellasydämellä